Manuele Therapie

Wat is manuele therapie?

In onze praktijk in Willebroek bieden wij ook manuele therapie. Dit is een therapie die gericht is op het behandelen van het bewegingsapparaat, alles wat te maken heeft met de wervelzuil, gewrichten en spieren. Deze behandeling richt zich voornamelijk op het behandelen van de oorzaak van de klachten.

Wat doet men tijdens een osteopathie behandeling?

Manuele therapie richt zich op het verbeteren van de bewegingsvrijheid, afname van pijn en het verbeteren van uw houding. De behandeling bestaat uit specifieke manuele technieken uitgevoerd door de manueel therapeut, het geven van adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen en oefeningen. De specifieke manuele technieken bestaan o.a. uit passieve mobilisaties waarbij er een rustige beweging van de gewrichten plaatsvindt, ingezet door de manueel therapeut. Ook maakt hij gebruik van manipulaties waarbij er vaak een hoorbare ‘klik’ te horen is, de inzet bestaat uit een korte, snelle gecontroleerde beweging. Deze behandelmethode is veilig, zeer effectief en het behandeleffect is direct merkbaar, in een afname van pijn en herstel van de bewegingsvrijheid. Daarnaast worden, indien nodig, ook de spieren behandeld.

Deze behandeling is enorm efficiënt in functie van:

• Hoofd- en nekpijn met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;
  • Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen;
  • Rugklachten hoog in de rug met rib- en borstpijn;
  • Lage rugklachten, uitstralende pijn naar de benen;
  • Bepaalde vormen van duizeligheid, die opgewekt worden door het bewegen van de nek;
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten.
  • Klachten van de perifere gewrichten, te weten heup, knie enkel en voet, schouder elleboog pols en hand

Callout quote: “De Indiba celtherapie wordt gebruikt door de meeste topclubs in het voetbal, maar ook in de wielerwereld zoals Contador”